Vanliga frågor
Om du inte hittar svaret på din fråga här så är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.
Lägg de varor du vill ha i Varukorgen, klicka sedan på varukorgssymbolen uppe till höger och fyll i de fält som behövs i kassan. Följ informationen i Checkouten. Klart! Du får automatiskt orderbekräftelsen på mejl direkt efter att du lagt beställningen.
Ja! De allra flesta personer med allergier kan ha våra smycken eftersom de är gjorda i 925 sterling silver och 18 eller 14 karats guldpläterat 925 sterling silver.
Allmänt
Ta av smyckena när du tränar eller utför annat fysiskt arbete så att de inte skadas. Var extra noga med att inte duscha, simma, och träna med guldpläterade smycken så håller guldpläteringen längre. Undvik att spreja parfym direkt på smyckena och se upp med hudkrämer på smyckena.
Rengöring
Vi rekommenderar att du lägger smyckena i ett glas och täcker med ljummet vatten och lite diskmedel eller smyckesrengöringsmedel. Detta löser upp smuts och döda hudceller. Låt dem ligga kvar i 2 timmar. Borsta sedan smyckena lätt, skölj och låt lufttorka.
Förvaring
Vi rekommenderar att du förvarar dina MOOKA-smycken i ett vanligt smyckeskrin.
Guldpläteringen häller olika länge beroende på hur ofta man har på sig smycket och hur väl man tar hand om det. Vi rekommenderar att du inte har på dig guldpläterade smycken i duschen eller när du tränar och utför andra andra aktiviteter som kan nöta på guldet. Med rätt hantering håller ditt guldpläterade smycke länge!
I dagsläget har MOOKA inte möjlighet att ta specialbeställningar eller göra ändringar på smycken. I många fall går det enkelt att få till exempel förkortningar eller förlängningar gjorda hos din lokala guldsmedsbutik.
Du har alltid 14 dagars öppet köp. Du behöver inte ange anledning till returen men smyckena måste returneras i oanvänt skick. Du har rätt att ta på dig smyckena för att prova/undersöka dem. Se vår info om Byten & Returer.
MOOKA finns bara på nätet. Genom att sälja direkt till kund via nätet så kan vi hålla låga priser. Kostnader för butikshyror och butikspersonal skulle göra att vi behövde höja priserna rejält.
I dagsläget säljer vi enbart till kunder bosatta i Sverige.